Personální zajištění

V organizaci pracuje přes 40 zaměstnanců na hlavní pracovní poměr. Organizace má i pracovníky na dohodu o provedení práce.

Domov pro seniory Napajedla řídí ředitel, který zodpovídá za veškerou činnost a provoz celého zařízení podle platné legislativy.

Další členění v organizaci je na úsek zdravotní, úsek přímé obslužné péče, sociální úsek a technicko-hospodářský úsek.

Zdravotní úsek vede vedoucí zdravotního úseku, která také zastupuje ředitele organizace v jeho nepřítomnosti. Dále má na starosti řízení, organizaci a kontrolu práce na zdravotním úseku a úseku úklidu. Zodpovídá za plnění zdravotních a ošetřovatelských úkonů a za dodržování protiepidemiologických a hygienických zásad. Z hlediska zdravotní odbornosti spolurozhoduje na základě šetření u žadatele o službu o jeho přijetí či odmítnutí vzhledem k cílové skupině organizace. Spolu s vedoucí přímé obslužné péče vytváří nejdůležitější článek provázanosti a spolupráce všech úseků. Vedoucí zdravotního úseku jsou podřízeny zdravotní sestry a uklízečky.

Zdravotní sestry poskytují komplexní základní a specializovanou odbornou ošetřovatelskou péči.

Uklízečky provádí každodenní úklid všech prostor domova, odstraňování odpadků, mytí oken, apod.

Vedoucí přímé obslužné péče organizuje denní práci na úseku přímé obslužné péče, zodpovídá za optimální rozsah a kvalitu péče svých podřízených pracovníků sociální péče na základě individuálních plánů klientů.

Pracovníci sociální služby poskytují přímou a komplexní, mnohdy velmi obtížnou obslužnou péči. Vedou klienty k soběstačnosti a zároveň jim pomáhají v situacích, kdy je jejich pomoc a podpora nezbytná.

Aktivizační pracovnice zajišťuje skupinové a individuální aktivizace, které napomáhají udržet, rozvíjet či obnovit klientovi dovednosti a schopnosti. Dále napomáhá k sociálnímu začlenění přijatého klienta a jeho adaptaci v novém prostředí.

Sociální úsek tvoří sociální pracovnice, které zabezpečují základní sociální agendy, poskytují sociální poradenství, řeší sociálně-právní problémy a ostatní záležitosti, které se týkají klientů domova, jejich rodin, jejich vztahů k zaměstnancům domova i ostatní veřejnosti.

Jednotlivé složky technicko-hospodářského úseku jsou podřízeny vedoucí technicko-hospodářského úseku, která sama zajišťuje především ekonomickou a účetní agendu vč. tvorby rozpočtu a evidence majetku.

Složkami technicko-hospodářského úseku jsou:

  • stravovací provoz, který řídí vedoucí stravovacího provozu. Objednává, přijímá a vydává potraviny, objednává čisticí a desinfekční prostředky, vede skladovou evidenci, vede přehled o stravování klientů i zaměstnanců. Řídí práce v kuchyni, kde pracují kuchařky, které zajišťují přípravu kvalitní stravy, podávání teplých a studených jídel a pomocné kuchařky, které vykonávají pomocné práce v kuchyni,
  • prádelna, náplní práce pradlenek je praní, sušení, žehlení, mandlování, třídění a provádění drobných oprav prádla i oděvů,
  • údržba, kde pracují údržbáři, kteří zodpovídají za správnou funkci technických zařízení a veškerých strojů v organizaci, sledují a vyhodnocují spotřeby energií, provádí opravářské, údržbářské, zednické, zahradnické a instalatérské práce v souvislosti s údržbou budovy a jejího okolí, obsluhu kotelny a činnost řidiče motorových vozidel,
  • vrátnice, náplní práce vrátných je ostraha domova pro seniory a přilehlého prostranství, obsluha telefonní ústředny, evidence návštěv, poskytování informací, atd.,
  • administrativní pracovnice vede elektronickou evidenci spisové služby, zpracovává docházku, výkazy, statistiky, apod.

Zaměstnanci všech úseků podporují klienty k vyjádření svých osobních rozhodnutí a pomáhají jim v definování vlastních potřeb ve snaze dosáhnout jejich spokojenosti.