Domov pro seniory Napajedla
Domov pro seniory Napajedla

Podávání a vyřizování stížností

Pravidla pro podávání a vyřizování stížností

Každý klient Domova pro seniory Napajedla má právo podat stížnost na poskytovanou sociální službu, aniž by byl podáním stížnosti jakkoliv ohrožen. Stížnost může podat nejen klient, ale i další osoby:

  • opatrovník nebo podpůrce klienta,
  • rodinný příslušník klienta či osoba blízká, nemůže-li stížnost podat klient, s ohledem na svůj zdravotní stav,
  • osoba zmocněná klientem - zástupce, který ho bude při podání a vyřízení stížnosti zastupovat,
  • člen domácnosti oprávněný k zastupování klienta, kterému je či byla služba poskytována,
  • zaměstnanec Domova.                           

Stížnost je možno podat ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.

Stížnost je možno podat následujícími způsoby:

  • písemně – stížnost můžete:
    • předat řediteli Domova: Bc. David Libiger, telefon :  603 157 791
    • emailovou poštou k rukám ředitele: reditel@dsnapajedla.cz nebo
    • přes podatelnu na adresu info@dsnapajedla.cz
    • zaslat poštou na adresu:  Husova 1165, 763 61 Napajedla
    • zaslat do datové schránky 53qkiud;
    • vložit do schránky „Stížnosti a připomínky“, která je umístěna na chodbě na každém patře naproti vstupních dveří.
  • ústně – v tomto případě má povinnost zaměstnanec stížnost písemně zapsat na formulář „Tiskopis pro podání stížnosti“ a stěžovatel potvrdí podpisem věcnou správnost obsahu a předá zaměstnanci pověřenému evidencí stížností (sociální pracovnici). Výše uvedený formulář je volně k dispozici u schránky na „Stížnosti a připomínky“.
  • Pro podání stížnosti si může stěžovatel vybrat z výše uvedených způsobů ten, který mu nejvíce vyhovuje nebo se může rozhodnout pro písemné anonymní podání stížnosti.

Evidence a vyřízení stížnosti:

  • Všechny stížnosti jsou zaevidovány sociální pracovnicí. O každé zaevidované stížnosti je neprodleně informován ředitel Domova. Ten zajistí jejich prověření a vyřízení (určí pracovníka, který stížnost prošetří). Schránku stížností je povinna vybírat sociální pracovnice  1x týdně za přítomnosti svědka.
  • Stížnost musí být prošetřena a vyřízena bez zbytečných průtahů, nejdéle do 30 kalendářních dnů ode dne doručení stížnosti. V odůvodněných případech je lhůta prodloužena o dalších 30 dnů, o tomto musí být stěžovatel předem informován O jednáních a průběhu prošetřování stížnosti je sepsán zápis.
  • Stěžovatel musí být o výsledku prošetření stížnosti vyrozuměn písemně. U anonymní stížnosti je odpověď zveřejněna 14 dní měsíc na nástěnkách u schránek na „Stížnosti a připomínky“.
  • Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení písemného vyrozumění o vyřízení stížnosti požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti. V žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.

                                                     Ministerstvo práce a sociálních věcí:

Odbor sociálních služeb

Na Poříčním právu 1/376, Praha 2, 128 01

  • Ministerstvo na žádost stěžovatele vyřízení stížnosti prověří ve lhůtě do 60 dnů od doručení žádosti, případně do 90 dnů (pokud bylo třeba si žádat vyjádření orgánů či osob) a písemně jej vyrozumí o výsledku prověření vyřízení stížnosti.
  • V případě nespokojenosti se službami si může stěžovatel také podat stížnost u dalšího nadřízeného orgánu nebo u instituce sledující dodržování lidských práv:

 

Zřizovatel:                                             Zlínský kraj

                                                                Odbor sociálních věcí

                                                                Třída Tomáše Bati 21, Zlín, 761 90

                                                                tel.: 577 043 300

 

Kancelář veřejného ochránce práv:  Údolní 658/39, Brno, 602 00

                                                                 tel.: 542 542 888

 

Všichni klienti mají možnost kdykoliv vznést ke kvalitě a způsobu poskytování služeb také připomínku či námět a to sdělením zaměstnanci, ke kterému mají důvěru či na společných schůzkách se sociálními pracovnicemi.

Zaměstnanec pověřený evidencí stížností: sociální pracovnice

 

Tiskopis pro podání stížnosti je ke stažení zdeTyp: PDF dokument, Velikost: 167.56 kB.

O nás

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Co v červnu nedá do klasu, červenec nažene v času.

Pranostika na akt. den

Pohoda od svatého Víta do svatého Jana (24.6.) pro obilí je vyhraná.

Aktuální počasí

dnes, neděle 15. 6. 2025
skoro jasno 27 °C 12 °C
pondělí 16. 6. jasno 27/15 °C
úterý 17. 6. jasno 23/14 °C
středa 18. 6. slabý déšť 21/11 °C

Východ a západ slunce

Slunce vychází:4:42

Slunce zapadá:20:58

Rychlý kontakt

Domov pro seniory
Napajedla,

příspěvková organizace

Adresa: Husova 1165
763 61 Napajedla

Telefon:

577 941 249

577 942 045

E-podatelna:

info@dsnapajedla.cz

Pracoviště proškolené v paliativní péči

Náš domov drží certifikát: PRACOVIŠTĚ PROŠKOLENÉ V PALIATIVNÍ PÉČI.

paliativní péče

Toto pracoviště garantuje

24HODINOVOU PŘÍTOMNOST VŠEOBECNÉ SESTRY V ZAŘÍZENÍ.

 

 

 

Naším zřizovatelem je Zlínský kraj.

Naším zřizovatelem je Zlínský kraj