Pravidla pro podávání a vyřizování stížností
Každý klient Domova pro seniory Napajedla má právo podat stížnost na poskytovanou sociální službu, aniž by byl podáním stížnosti jakkoliv ohrožen. Stížnost může podat nejen klient, ale i další osoby:
- opatrovník nebo podpůrce klienta,
- rodinný příslušník klienta či osoba blízká, nemůže-li stížnost podat klient, s ohledem na svůj zdravotní stav,
- osoba zmocněná klientem - zástupce, který ho bude při podání a vyřízení stížnosti zastupovat,
- člen domácnosti oprávněný k zastupování klienta, kterému je či byla služba poskytována,
- zaměstnanec Domova.
Stížnost je možno podat ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.
Stížnost je možno podat následujícími způsoby:
- písemně – stížnost můžete:
- předat řediteli Domova: Bc. David Libiger, telefon : 603 157 791
- emailovou poštou k rukám ředitele: reditel@dsnapajedla.cz nebo
- přes podatelnu na adresu info@dsnapajedla.cz
- zaslat poštou na adresu: Husova 1165, 763 61 Napajedla
- zaslat do datové schránky 53qkiud;
- vložit do schránky „Stížnosti a připomínky“, která je umístěna na chodbě na každém patře naproti vstupních dveří.
- ústně – v tomto případě má povinnost zaměstnanec stížnost písemně zapsat na formulář „Tiskopis pro podání stížnosti“ a stěžovatel potvrdí podpisem věcnou správnost obsahu a předá zaměstnanci pověřenému evidencí stížností (sociální pracovnici). Výše uvedený formulář je volně k dispozici u schránky na „Stížnosti a připomínky“.
- Pro podání stížnosti si může stěžovatel vybrat z výše uvedených způsobů ten, který mu nejvíce vyhovuje nebo se může rozhodnout pro písemné anonymní podání stížnosti.
Evidence a vyřízení stížnosti:
- Všechny stížnosti jsou zaevidovány sociální pracovnicí. O každé zaevidované stížnosti je neprodleně informován ředitel Domova. Ten zajistí jejich prověření a vyřízení (určí pracovníka, který stížnost prošetří). Schránku stížností je povinna vybírat sociální pracovnice 1x týdně za přítomnosti svědka.
- Stížnost musí být prošetřena a vyřízena bez zbytečných průtahů, nejdéle do 30 kalendářních dnů ode dne doručení stížnosti. V odůvodněných případech je lhůta prodloužena o dalších 30 dnů, o tomto musí být stěžovatel předem informován O jednáních a průběhu prošetřování stížnosti je sepsán zápis.
- Stěžovatel musí být o výsledku prošetření stížnosti vyrozuměn písemně. U anonymní stížnosti je odpověď zveřejněna 14 dní měsíc na nástěnkách u schránek na „Stížnosti a připomínky“.
- Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení písemného vyrozumění o vyřízení stížnosti požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti. V žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
Ministerstvo práce a sociálních věcí:
Odbor sociálních služeb
Na Poříčním právu 1/376, Praha 2, 128 01
- Ministerstvo na žádost stěžovatele vyřízení stížnosti prověří ve lhůtě do 60 dnů od doručení žádosti, případně do 90 dnů (pokud bylo třeba si žádat vyjádření orgánů či osob) a písemně jej vyrozumí o výsledku prověření vyřízení stížnosti.
- V případě nespokojenosti se službami si může stěžovatel také podat stížnost u dalšího nadřízeného orgánu nebo u instituce sledující dodržování lidských práv:
Zřizovatel: Zlínský kraj
Odbor sociálních věcí
Třída Tomáše Bati 21, Zlín, 761 90
tel.: 577 043 300
Kancelář veřejného ochránce práv: Údolní 658/39, Brno, 602 00
tel.: 542 542 888
Všichni klienti mají možnost kdykoliv vznést ke kvalitě a způsobu poskytování služeb také připomínku či námět a to sdělením zaměstnanci, ke kterému mají důvěru či na společných schůzkách se sociálními pracovnicemi.
Zaměstnanec pověřený evidencí stížností: sociální pracovnice
Tiskopis pro podání stížnosti je ke stažení zde. Typ: PDF dokument, Velikost: 167.56 kB.